ШЛЯХИ МОРАЛЬНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІВ ПОГЛЯДАХ ФРАНЦИСКА СКОРИНИ

Автор(и)

  • Павло Біліченко Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0003-0359-5807
  • Григорій Луценко Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0001-5100-8748

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-236-244

Ключові слова:

Франциск Скорина, етика, мораль, християнство, Біблія, Східна Європа, Велике князівство Литовське, Відродження, Реформація

Анотація

У статті проаналізовано етичні погляди видатного філософа, просвітителя, гуманіста, вченого епохи
пізнього Відродження Франциска Скорини (?1490-?1551), який увійшов в історію як «батько» східноєвропейського
книгодрукування: саме він у 1517 році вперше видав Біблію. Його творчість представлена переважно у вигляді
коментарів до книг Святого Письма. Мислитель освоїв давньослов’янську філософсько-етичну традицію, для якої
характерним є погляд на природу і суспільство через ідеал морально досконалої особистості і зробив спробу синтезу
цієї традиції із західноєвропейською філософською культурою та суспільною думкою. Він став основоположником
ренесансно-гуманістичного спрямування філософської думки, національної традиції в історії східноєвропейських
народів, які населяли Велике князівство Литовське. Погляди Франциска Скорини на проблеми соціального буття,
формування і розвиток людської особистості посідають особливе місце в історії розвитку педагогічних ідей через
те, що становлять приклад самобутнього духовного явища. Ці погляди були розвинуті його послідовниками і втілені
у практиці діяльності протестантських освітніх закладів та українських братських шкіл.

Завантаження

Опубліковано

2024-10-22

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ

Як цитувати

ШЛЯХИ МОРАЛЬНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІВ ПОГЛЯДАХ ФРАНЦИСКА СКОРИНИ. (2024). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 1(54). https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-236-244