ПІЗНАВАЛЬНА АКТИВНІСТЬ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ:СУТНІСТЬ, СТРУКТУРА, ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ

Автор(и)

  • Ростислав Руденський Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка Автор https://orcid.org/0000-0001-5890-6276

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-214-222

Ключові слова:

пізнавальна діяльність, діти старшого дошкільного віку, структура пізнавальної активності, пізнавальні дії, пізнавальний інтерес, пізнавальна активність

Анотація

У статті вказано, що спрямованість дітей, їхня активність є ключовим аспектом у набутті досвіду пізнання
навколишнього світу, готовності до його творчого перетворення, інтерпретації. З’ясовано, що сутність пізнавальної
активності старших дошкільників можна визначити через систему понять: «пізнавальна додіяльнісна активність»,
спрямована на здійснення «пізнавальної діяльності» за допомогою системи «пізнавальних дій». Визначено, що
пізнавальна активність старших дошкільників – це вид загальної соціальної діяльнісної активності особистості дитини
6(7) року життя, яка формується в різних видах діяльності, ними збагачується, ускладнюється і переходить від менш
до більш якісного рівня у формі реальної (функціонуючої) та потенційної (ситуативної). Охарактеризовано структурні
компоненти пізнавальної активності старших дошкільників: мотиваційний, цільовий та інструментальний.

Завантаження

Опубліковано

2024-10-22

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ

Як цитувати

ПІЗНАВАЛЬНА АКТИВНІСТЬ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ:СУТНІСТЬ, СТРУКТУРА, ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ. (2024). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 1(54). https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-214-222