КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ПІДРУЧНИКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 5–6 КЛАСІВ НУШ: ТРАДИЦІЇ ТА НОВАТОРСТВО НАУКОВОЇ ШКОЛИ НІЛИ ВОЛОШИНОЇ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-171-178Ключові слова:
культурологічний підхід, модельна програма, підручники української літератури, мистецький контекст підручників, суміжні види мистецтва, наукова школа Ніли Волошиної, відділ української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН УкраїниАнотація
У статті на основі конструктивно-критичного аналізу проблеми програмо- й підручникотворення,
представленої в науково-методичному доробку наукової школи Н. Волошиної, актуалізовано провідні ідеї, що
пов’язані з теоретичним осмисленням і практичною реалізацією культурологічного підходу до навчання літератури.
Доведено, що впровадження досвіду українських учених-методистів у галузі програмо- й підручникотворення
сприятиме актуалізації ідей гуманізації та гуманітаризації шкільної літературної освіти, інтеграції
міжмистецьких знань у шкільному курсі літератури. Підкреслено, що чинні підручники української літератури для
5–6 класів НУШ, розроблені авторським колективом Інституту педагогіки НАПН України під керівництвом
Т. Яценко, побудовані на засадах культурологічного підходу й спрямовані на ознайомлення учнів із художньо-
естетичними та культурно-історичними цінностями людства, осягнення літературних явищ і фактів у широкому
культурному контексті, розвиток мистецьких смаків, формування духовного світу юної особистості.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Наталія Гоголь, Зоя Туряниця (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.