ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ:РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

  • Ніна Ільїна Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-68-73

Ключові слова:

андрогінія, гендер, гендерні відмінності, гендерні стереотипи, маскулінність, фемінінність, здібності, обдарованість, ретроспекція

Анотація

У статті представлені результати ретроспективного аналізу ролі гендерних стереотипів у багатьох сферах
життєдіяльності, зокрема в педагогічній практиці, у сім’ї, у творчості. Охарактеризовано стереотипи, їх вплив на
формування гендерної нерівності, дискримінації, що унеможливлює особистісне самовизначення, заважає людині
зреалізувати свій творчій потенціал. Зазначено, що гендер як соціальний конструкт формується в процесі соціалізації
суб’єкта, засвоюючись як комплекс стереотипів поведінки. З’ясовано вплив гендерних стереотипів на представників
різної статі, зокрема на здібних, обдарованих дітей дошкільного та шкільного віку.

Завантаження

Опубліковано

2024-10-22

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Як цитувати

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ:РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ. (2024). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 1(54). https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-68-73