ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ:РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-68-73Ключові слова:
андрогінія, гендер, гендерні відмінності, гендерні стереотипи, маскулінність, фемінінність, здібності, обдарованість, ретроспекціяАнотація
У статті представлені результати ретроспективного аналізу ролі гендерних стереотипів у багатьох сферах
життєдіяльності, зокрема в педагогічній практиці, у сім’ї, у творчості. Охарактеризовано стереотипи, їх вплив на
формування гендерної нерівності, дискримінації, що унеможливлює особистісне самовизначення, заважає людині
зреалізувати свій творчій потенціал. Зазначено, що гендер як соціальний конструкт формується в процесі соціалізації
суб’єкта, засвоюючись як комплекс стереотипів поведінки. З’ясовано вплив гендерних стереотипів на представників
різної статі, зокрема на здібних, обдарованих дітей дошкільного та шкільного віку.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ніна Ільїна (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.