РЕЗУЛЬТАТИ ВПРОВАДЖЕННЯ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-69-78Ключові слова:
sociocultural competence, pedagogical experiment, future teachers, foreign languages, higher education institutionsАнотація
У статті наведено результати впровадження моделі формування соціокультурної компетентності
майбутніх учителів англійської мови в закладах вищої освіти України. Розкрито та графічно зображено модель
формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів англійської мови та обґрунтовано вибір 12
основних показників, які мають важливе значення для її формування. Описано основні методи, за допомогою яких був
здійснений педагогічний експеримент, а саме: кутове перетворення Фішера, рангова кореляція Спірмена, шкала
Чеддока, критерій Манна-Уїтні. Експериментально доведено, що найбільш значущими виявився приріст таких
показників соціокультурної компетентності, як: рівень мотивації до здійснення соціокультурної діяльності; рівень
внутрішньоособистісної потреби у формуванні соціокультурної компетентності; рівень соціокультурних знань; рівень
обізнаності щодо соціокультурної компетентності; рівень ознайомленості з нормами поведінки в іншомовному
середовищі, для яких значущість приросту було підтверджено за допомогою кутового перетворення Фішера