ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МОНОЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ МЕДІАОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-3-56-98-105Ключові слова:
діалогічне мовлення, медіаосвіта, медіакультура, медіаколектив, медіаконтент, медіаграмотність, медіапродуктАнотація
У статті експериментально доведено ефективний вплив медіаосвіти на формування монологічного мовлення учнів початкових класів. Встановлено недостатність ігрового україномовного медіаосвітнього контенту для дітей молодшого шкільного віку у вільному доступі.
Визначено ефективні форми провадження медіаосвіти на уроці, в позакласній діяльності та в школі продовженого дня. Запропоновано найбільш ефективні прийоми формування монологічного мовлення учнів початкових класів засобами медіаосвіти: сприймання літературно-художніх образів, емоційно-усвідомлений аналіз літературних творів, робота над розумінням виразності літературних структур.
Встановлено, що функціювання постійно діючого шкільного медіаколективу та You Tube каналу школи позитивно впливає на формування монологічного мовлення учнів початкової школи. З’ясовано, що для ефективного формування монологічного мовлення, важливого значення набуває виконання учнями лексико-граматичних вправ (освітній медіаконтент школи), які уможливлять свідоме використання граматичних форм в процесі мовленнєвої творчості.
Практика навчання учнів у школах Києва засвідчила важливість широкого використання тематики учнівських монологів: враження від зустрічей з письменниками, героями війни; складання літературно-музичних композицій, нарисів про місцевих героїв, наших сучасників та ін.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Наталія Сіранчук (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.