ДЕФІНІТИВНИЙ АНАЛІЗ БАЗОВИХ ПОНЯТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОЇ ГРАМОТНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-184-192Ключові слова:
соціалізація, соціальний та емоційний розвиток, соціальна та емоційна компетентність, емоційна грамотність, соціально-емоційна грамотність, старший дошкільний вікАнотація
У статті здійснено дефінітивний аналіз базових понять дослідження проблеми формування соціально[1]емоційної грамотності дітей старшого дошкільного віку. Проаналізовано виникнення і розвиток теорій соціального та емоційного інтелекту. Розглянуто суб’єкт-об’єктні та суб’єкт-суб’єктні концепції соціалізації. З’ясовано особливості соціалізації особистості дитини-дошкільника та дослідження проблеми соціально-емоційного розвитку дітей дошкільного віку. Встановлено зміст понять «соціальна компетентність», «емоційна компетентність». Представлено тлумачення наукових понять «емоційна грамотність», «соціально-емоційна грамотність». У подальшому дослідженні запропоновано проаналізувати завдання та реалізацію програм соціально-емоційного навчання для дітей старшого дошкільного віку.