РОЗВИТОК УСНОГО МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У НАВЧАННІ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ТА МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТНІХ ГАЛУЗЕЙ

Автор(и)

  • Валентина Собко Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0003-1259-5091
  • Вікторія Аторіна Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0003-4829-7010

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-180-189

Ключові слова:

мовно-літературна освітня галузь, мистецька освітня галузь, українська мова і література, образотворче мистецтво, молодші школярі, здобувачі початкової освіти, усне мовлення, методи розвитку мовлення, словесні методи, міжпредметні завдання, формування навичок усної взаємодії

Анотація

У статті розглядається проблема розвитку усного мовлення молодших школярів як важливого складника  ключової компетентності «вільне володіння державною мовою» в процесі навчання мовно-літературної та мистецької освітніх галузей, зокрема на уроках української мови, читання та образотворчого мистецтва; розкривається важливість спільних для всіх ключових компетентностей умінь висловлювати власну думку усно, спілкуватися, співпрацювати з іншими особами для формування культурної і соціальної / соціокультурної компетентностей. Розкрито сутність понять «мовлення», «розвиток мовлення», «усне мовлення»; визначено зміст навчання здобувачів початкової освіти взаємодіяти з іншими особами усно, сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати  її  для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях, висловлювати свої враження від образотворчого мистецтва, презентувати себе і свої досягнення, критично їх оцінювати.   Розглядаються методичні аспекти  використання міжпредметних завдань у процесі навчання  української мови, літературного читання, образотворчого мистецтва як засобу розвитку усного мовлення молодших школярів.

Завантаження

Опубліковано

2025-09-09

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ

Як цитувати

РОЗВИТОК УСНОГО МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У НАВЧАННІ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ТА МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТНІХ ГАЛУЗЕЙ. (2025). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 2(58), 180-189. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-180-189