РОЗВИТОК УСНОГО МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У НАВЧАННІ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ТА МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТНІХ ГАЛУЗЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-180-189Ключові слова:
мовно-літературна освітня галузь, мистецька освітня галузь, українська мова і література, образотворче мистецтво, молодші школярі, здобувачі початкової освіти, усне мовлення, методи розвитку мовлення, словесні методи, міжпредметні завдання, формування навичок усної взаємодіїАнотація
У статті розглядається проблема розвитку усного мовлення молодших школярів як важливого складника ключової компетентності «вільне володіння державною мовою» в процесі навчання мовно-літературної та мистецької освітніх галузей, зокрема на уроках української мови, читання та образотворчого мистецтва; розкривається важливість спільних для всіх ключових компетентностей умінь висловлювати власну думку усно, спілкуватися, співпрацювати з іншими особами для формування культурної і соціальної / соціокультурної компетентностей. Розкрито сутність понять «мовлення», «розвиток мовлення», «усне мовлення»; визначено зміст навчання здобувачів початкової освіти взаємодіяти з іншими особами усно, сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях, висловлювати свої враження від образотворчого мистецтва, презентувати себе і свої досягнення, критично їх оцінювати. Розглядаються методичні аспекти використання міжпредметних завдань у процесі навчання української мови, літературного читання, образотворчого мистецтва як засобу розвитку усного мовлення молодших школярів.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Валентина Собко, Вікторія Аторіна (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.