АКСІОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-24-29Ключові слова:
цінності, аксіологічна компетентність, професійна підготовка, майбутні вчителі початкових класів, воєнний стан, освіта, аксіологіяАнотація
У статті здійснено теоретичне осмислення аксіологічних засад професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у контексті трансформаційних змін, зумовлених воєнним станом в Україні. Проаналізовано ключові поняття «аксіологія», «цінності», «аксіологічна компетентність», «професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів». Обґрунтовано доцільність інтеграції морально-етичних, національно-патріотичних і гуманістичних цінностей у зміст освітніх програм, методику викладання та освітнє середовище закладів вищої освіти. Представлено результати спостережень за освітнім процесом на педагогічному факультеті Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, що засвідчують ефективність використання інтерактивних методів навчання (кейс-метод, дебати, етичні дилеми) для розвитку рефлексії, емпатії, формування аксіологічної компетентності майбутніх учителів. Змодельовано ефективні шляхи вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів на аксіологічних засадах в умовах трансформацій української освіти.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Оксана Цюняк, Світлана Довбенко, Наталія Матвеєва (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.