ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНО ДОЦІЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ В ДІТЕЙ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Вікторія Розгон Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія Автор https://orcid.org/0000-0003-1911-2777
  • Наталія Миськова Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія Автор https://orcid.org/0000-0001-7832-4409
  • Вікторія Курта Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія Автор

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-230-237

Ключові слова:

ігрова діяльність, діти раннього та дошкільного віку, екологічне виховання, екологічно доцільна поведінка, еколого-розвивальне середовище, заклад дошкільної освіти, педагогічна взаємодія

Анотація

У статті розкрито актуальність формування екологічно доцільної поведінки дітей раннього та дошкільного віку в умовах загострення глобальних екологічних проблем. Визначено і теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічні умови формування екологічно доцільної поведінки у дітей раннього та дошкільного віку. Розкрито компоненти формування екологічно доцільної поведінки – когнітивний, ціннісно-мотиваційний, практичний, емоційно-ціннісний та рефлексивний. Описано етапи формування екологічної свідомості, роль еколого-розвивального середовища та значення педагогічної взаємодії з дітьми. Особливу увагу приділено авторській програмі «Еколенд», яка передбачає пізнавальний, практичний, емоційно-творчий та соціально-партнерський напрями роботи. У статті доведено, що ефективне екологічне виховання ґрунтується на емоційно-чуттєвому досвіді дитини та інтегрованій взаємодії з природним середовищем.

Завантаження

Опубліковано

2025-09-09

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ

Як цитувати

ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНО ДОЦІЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ В ДІТЕЙ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. (2025). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 2(58), 230-237. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-230-237