ЛІНГВОМЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ СИНТАКСИСУ НАУКОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ТЕКСТУ

Автор(и)

  • Ірина Кухарчук Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0002-2854-1429

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-123-130

Ключові слова:

текст, науковий стиль, науково-педагогічний текст, синтаксис, речення, наукова компетентність

Анотація

У статті досліджено проблему синтаксичного оформлення науково-педагогічних  текстів. Зазначено, що синтаксичні особливості наукового педагогічного тексту визначаються його функціональним призначенням – точно, чітко, обґрунтовано передати наукову інформацію у сфері освіти. Такий текст вирізняється структурною складністю, логічністю викладу, широким використанням складнопідрядних конструкцій, нейтральністю та безособовістю. Характерними рисами синтаксичної будови є вживання ускладнених простих речень із відокремленими й однорідними членами. Зазначені синтаксичні особливості слугують підвищенню інформативності тексту, відображають прагнення автора більш точно і зрозуміло передати іншим членам наукової спільноти складну наукову інформацію. У досліджені доведено, що знання синтаксичних особливостей наукового тексту є необхідною умовою формування наукової, фахової, комунікативної компетентності здобувачів освіти.

Завантаження

Опубліковано

2025-09-09

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Як цитувати

ЛІНГВОМЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ СИНТАКСИСУ НАУКОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ТЕКСТУ. (2025). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 2(58), 123-130. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-123-130