ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ ТА КОНСУЛЬТУВАННЯ З КАР’ЄРИ ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-114-123

Ключові слова:

зміст професійної орієнтації, зміст консультування з кар’єри, здобувачі фахової передвищої освіти, розвиток кар’єри, ринок праці, працевлаштування

Анотація

Метою статті є визначення та обґрунтування змісту професійної орієнтації і консультування з кар’єри здобувачів фахової передвищої освіти. За умов нестабільності, спричиненої війною, економічними та соціальними викликами, а також значними трансформаціями на ринку праці, існує нагальна потреба в удосконаленні й посиленні системи професійної орієнтації та консультування з кар’єри у сфері освіти. Дослідження засвідчило, що для здобувачів фахової передвищої освіти особливо актуальними є аспекти усвідомлення соціальної значущості обраної професії, розуміння свого потенціалу в контексті потреб ринку праці, а також розвиток адаптивності та гнучкості в умовах соціально-економічної нестабільності. З’ясовано, що ефективне профорієнтаційне консультування має поєднувати психологічну підтримку з професійною та практичною орієнтацією, формувати довгострокову мотивацію до навчання та самореалізації. Зміст профорієнтації та консультування з кар’єри має бути гнучким і динамічним, відповідати викликам ринку праці та потребам економіки, ураховувати психологічний стан та очікування здобувачів освіти. Ефективне профорієнтаційне консультування передбачає поєднання психологічної підтримки та практичних рекомендацій, розвиток навичок самопізнання, цілепокладання та самореалізації. Ігнорування проблеми невідповідності освітніх траєкторій потребам ринку праці зумовлює низьку зайнятість, професійне вигорання та необхідність перекваліфікації.

Завантаження

Опубліковано

2025-09-09

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Як цитувати

ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ ТА КОНСУЛЬТУВАННЯ З КАР’ЄРИ ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ. (2025). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 2(58), 114-123. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-114-123