ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ У НАУКОВИХ ПРАЦЯХ УКРАЇНСЬКИХ І ЗАРУБІЖНИХ УЧЕНИХ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-162-172Ключові слова:
інкультурація, компетентнісний підхід, культура, культурна компетентність, освіта, соціалізація, учитель-філологАнотація
У статті розглянуто проблему формування культурної компетентності майбутніх учителів-філологів у контексті сучасних вимог до професійної підготовки; розкрито сутність культурної компетентності як інтегративної якості особистості, що поєднує знання про національні та світові культурні надбання, уміння аналізувати мовно-літературні явища в історико-культурному контексті та здатність до міжкультурного діалогу; проаналізовано низку нормативних документів (закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», державні стандарти тощо) та наукових праць українських (Н. Бібік, В. Білицька, Т. Борисова, Н. Головіна, І. Гриценко, Т. Заїка, І. Зязюн, С. Кондратенко, В. Кремень, О. Малихін, С. Сисоєва, Т. Шахрай та ін.) і зарубіжних (Ідов Сулаймон Аденії, Онібучі Ннеамака Чіс, П. Ерлі, Сун Анг, А. Флієр, А. Шічінський, Чіма Абімбола Еден та ін.) учених, у яких обґрунтовано необхідність інтеграції культурологічного підходу в освіту, й у філологічну зокрема.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Максим Гоголь (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.