ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ В КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Микита Журенко Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0009-0002-2126-6775

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-147-155

Ключові слова:

цифрова компетентність, інноваційна діяльність, професійна діяльність, майбутній учитель інформатики, професійна підготовка, педагогічні умови, цифрове освітнє середовище, цифрові технології, цифрова культура, цифрова етика, цифрова дидактика, цифрова трансформація освіти

Анотація

У статті теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування цифрової компетентності майбутніх учителів інформатики в контексті підготовки до інноваційної професійної діяльності. Цифрова компетентність розглядається як інтегральна професійна якість, що охоплює знання, уміння, ціннісні орієнтири, рефлексивну здатність та етичну відповідальність застосування цифрових технологій в освітньому процесі. Визначено інноваційне освітнє середовище як провідний чинник цифрового становлення, а також виокремлено типи інновацій, які безпосередньо впливають на розвиток цифрової компетентності. Сформульовано систему педагогічних умов, що забезпечують ефективне формування цифрової компетентності: інноваційне освітнє середовище, інтеграція формальної, неформальної та інформальної освіти, професійна спрямованість цифрової діяльності, застосування цифрових засобів, рівень цифрової культури педагогів-наставників, методична підтримка та академічна автономія здобувачів освіти. Результатом реалізації цих умов є готовність до цифрової педагогічної діяльності, інноваційна мобільність, цифрова креативність, ІК-компетентність, професійна рефлексивність і цифрова етичність майбутніх учителів інформатики.

Завантаження

Опубліковано

2025-09-09

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Як цитувати

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ В КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. (2025). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 2(58), 147-155. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-147-155