РОЗВИТОК ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В 5–6 КЛАСАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-237-247Ключові слова:
дослідницька компетентність, Нова українська школа, методика викладання математики, середня школа, активні навчальні методиАнотація
У статті обґрунтовано актуальність розвитку дослідницької компетентності вчителя математики в контексті динамічних освітніх реформ, зокрема впровадження концепції Нової української школи (НУШ). Проаналізовано сутність та багатокомпонентну структуру дослідницької компетентності. Розкрито її складові: мотиваційно-ціннісний компонент, когнітивний компонент, діяльнісний (операційний) компонент та рефлексивний компонент. Визначено специфіку навчання математики на етапі базової середньої освіти НУШ відповідно до вікових та психологічних особливостей учнів 5–6 класів. Проаналізовано ключові вимоги Державного стандарту щодо математичної освітньої галузі, обґрунтовано, як саме сформована дослідницька компетентність надає вчителю змогу змінити репродуктивні методи на методи проблемно-орієнтованого та пошукового навчання, що стимулює критичне мислення, креативність та самостійність учнів. Запропоновано комплексні напрями та методи формування дослідницької компетентності вчителя: участь у науково-дослідній роботі, використання сучасних педагогічних технологій, упровадження проблемного навчання, організацію міждисциплінарних проєктів та активну участь у професійних спільнотах. Окреслено необхідність системних змін у підготовці педагогічних кадрів та визначено потенційну роль закладів вищої освіти у формуванні основ цієї компетентності через оновлення освітніх програм та посилення практичної підготовки майбутніх учителів.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олександр Гавриленко (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.