ІГРОВІ МЕТОДИ В МОВЛЕННЄВОМУ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Тамара Маркотенко ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Автор https://orcid.org/0000-0002-2157-3508
  • Лариса Мельник ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" Автор https://orcid.org/0000-0002-5999-4156

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-212-220

Ключові слова:

педагогіка, дидактика початкової освіти, дошкільна лінгводидактика, ігрові технології, ігрові методи, дидактична гра, мовленнєвий розвиток, дошкільники, молодші школярі

Анотація

У статті розкрито значення ігрових методів у розвитку мовлення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Проаналізовано дидактичні ігри як ефективний педагогічний інструмент розвитку мовлення, мислення, уяви, соціальних і комунікативних навичок. Зазначено, що дидактичні ігри впливають на розвиток зв’язного, граматично правильного діалогічного та монологічного мовлення, розвивають звукову та інтонаційну культуру мовлення, фонематичний слух, збагачують словниковий запас, формують звукову аналітико-синтетичну активність.  Запропоновано приклади словесних ігор, квесту, вікторини для дітей дошкільного й молодшого шкільного віку. Наголошено на важливості врахування вікових особливостей та інтересів дітей під час організації ігор. Підкреслено потенціал ігрових методів у реалізації цілей сучасної дошкільної та початкової освіти.

Завантаження

Опубліковано

2025-09-09

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ

Як цитувати

ІГРОВІ МЕТОДИ В МОВЛЕННЄВОМУ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. (2025). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 2(58), 212-220. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-212-220