ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ВИКЛИК АКАДЕМІЧНІЙ ДОБРОЧЕСНОСТІ: ЕТИЧНИЙ ВИМІР ОСВІТНЬОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Пелешок Ольга Олексіївна Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка Автор https://orcid.org/0000-0002-9844-4480

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-41-48

Ключові слова:

академічна доброчесність, штучний інтелект, освіта, етика, етичні виклики, освітня відповідальність, ChatGPT

Анотація

 У статті проаналізовано етичні виклики, що постають у зв’язку з інтеграцією штучного інтелекту (ШІ) в освітній процес. Наголошено на необхідності переосмислення академічної доброчесності в умовах цифрової трансформації освіти. ШІ розглядається як фактор, що одночасно розширює можливості навчання та створює ризики академічної безвідповідальності. Увагу зосереджено на формуванні етичних стандартів, педагогічного супроводу й інституційних політик для забезпечення відповідального використання ШІ. Обґрунтовано важливість розвитку цифрової етики, критичного мислення та усвідомленого авторства учасників освітнього процесу.

Завантаження

Опубліковано

2025-09-09

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Як цитувати

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ВИКЛИК АКАДЕМІЧНІЙ ДОБРОЧЕСНОСТІ: ЕТИЧНИЙ ВИМІР ОСВІТНЬОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. (2025). ВІСНИК ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, 2(58), 41-48. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-41-48