СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТИ ОСВІТНІХ ГАЛУЗЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-2-58-69-79Ключові слова:
штучний інтелект, вища освіта, початкова освіта, освітні галузі, персоналізація освіти, академічна доброчесність, цифрова трансформація, цифрова грамотність, інноваційні освітні технологіїАнотація
У статті проаналізовано потенціал застосування штучного інтелекту в системі підготовки здобувачів вищої освіти в умовах цифрової трансформації. Розглянуто основні напрями використання ШІ в освіті: адаптивне навчання, персоналізована підтримка студентів, автоматизований моніторинг успішності, кар’єрне консультування, а також у процесі викладання ключових освітніх галузей – математичної, інформатичної, мовно-літературної, мистецької та технологічної – відповідно до вимог Нової української школи. Висвітлено переваги таких технологій, зокрема індивідуалізацію навчальних маршрутів, підвищення залученості та формування навичок самоаналізу. На основі досвіду європейських країн показано ефективність інтелектуальних платформ, які адаптуються до потреб студента в реальному часі. Акцентовано на проблемі цифрової нерівності та потребі підвищення цифрової компетентності викладачів. Запропоновано концепцію безпечної інтеграції ШІ в українські ЗВО та сформульовано практичні рекомендації щодо розробки політик, запуску пілотних проєктів і педагогічного супроводу AI-інструментів.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Андрій Литвинов, Тетяна Зенченко, Вікторія Аторіна (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.