ЦІННІСНИЙ ПІДХІД У МАГІСТЕРСЬКІЙ ПРОГРАМІ З ОСВІТНЬОГО ЛІДЕРСТВА «PENTA-NOVA» (НІДЕРЛАНДИ)
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-117-124Ключові слова:
освітнє лідерство, Нідерланди, магістерська підготовка, ціннісний підхід, BANI-світАнотація
У статті проаналізовано магістерську програму з освітнього лідерства нідерландського освітнього консорціуму «Penta Nova» крізь призму її унікальності та спрямованості у відповідь на виклики сучасного BANI-світу. Досліджено цінності, покладені в основу профілю освітньої програми, а також задля формування портрета її випускника – інституційного освітнього лідера. Визначено, що особливістю програми є підготовка освітніх лідерів з вираженою соціальною місією. Сама ж програма спрямована на розвиток знань, навичок та особистісного росту здобувача. Освітнє лідерство розглядається як інструмент стабілізації для закладів вищої освіти в динамічному середовищі. Виділено значущість індивідуалізованого підходу до особистісного розвитку студентів. Орієнтація на загальнолюдські та професійні цінності та вирішення суспільних проблем через професіоналізацію освітніх лідерів виявляється важливою на етапі реформування системи управління вищою освітою в Україні.