ПОТЕНЦІАЛ ФІЛОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ БАЗОВИХ ЦІННОСТЕЙ ЄС

Автор(и)

  • Олена Федюніна Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького Автор https://orcid.org/0009-0000-7975-0733

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-1-57-109-115

Ключові слова:

філологічна освіта, базові цінності ЄС, європейська інтеграція, мовнокомунікативна компетентність, академічна доброчесність, критичне мислення, міжкультурна комунікація

Анотація

У статті розглядається потенціал філологічної освіти щодо формування базових цінностей Європейського Союзу у майбутніх педагогів-словесників. Зазначається, що система освіти відіграє ключову роль у трансформаційних процесах суспільства, сприяючи розвитку демократичних принципів, толерантності, поваги до прав людини та багатоманітності культур. Аналізується зміст освітніх програм, який може стати основою для інтеграції ціннісних компонентів у підготовку фахівців-філологів.

Досліджено, як лінгвістичні дисципліни, літературознавчі курси та мовнокомунікативна компетентність сприяють осмисленню європейських цінностей, таких як гідність, свобода, рівність, солідарність, громадянська відповідальність. Наголошується на важливості академічної доброчесності, критичного мислення та медіаграмотності у формуванні світоглядної позиції студентів-філологів.


Завантаження

Опубліковано

2025-04-30

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Як цитувати

ПОТЕНЦІАЛ ФІЛОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ БАЗОВИХ ЦІННОСТЕЙ ЄС. (2025). Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія: Педагогічні науки, 1(57), 109-115. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-1-57-109-115