ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ МОВНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Ірина Кухарчук Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0002-2854-1429

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-1-57-70-77

Ключові слова:

компетентнісний підхід, soft skills, , українська мова, комунікація, продуктивні методи навчання, рольові ігри , проєктна діяльність , проблемне навчання

Анотація

У статті досліджено проблему формування гнучких умінь у майбутніх учителів початкових класів на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням). Розкрито сутність понять «soft skills». Визначено компонентний склад універсальних навичок сучасного фахівця, які є найбільш затребувані у професійній сфері вчителя: комунікативні навички (уміння встановлювати контакт і вести діалог у різних ситуаціях спілкування; аргументувати свою думку в усній і письмовій формі, формулювати і презентувати ідеї; логічно вибудовувати свою думку за допомогою мовних засобів), когнітивні навички (сприйняття і розуміння себе та інших людей; організація та ефективна реалізація самостійної роботи; сприйняття і знання навколишньої дійсності), соціальні навички (уміння працювати в команді, спілкуватися з усіма учасниками процесу відповідно до етичних норм; встановлювати зв'язки в команді; керувати конфліктами, знаходити вихід із екстремальних ситуацій), дослідницькі навички (творчий пошук, широкий кругозір, уміння знаходити інформацію та ресурси для розв’язання конкретних  завдань), навички самоорганізації (уміння планувати час та ресурси, здатність вчитися, стресостійкість, адаптивність), управлінські навички (уміння приймати рішення та нести відповідальність за них, а також здатність до аналізу, прогнозування результатів). Визначено методи і технології навчання української професійно орієнтованої мови з метою ефективного формування гнучких навичок у здобувачів освіти.

Завантаження

Опубліковано

2025-04-30

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Як цитувати

ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ МОВНОЇ ПІДГОТОВКИ. (2025). Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія: Педагогічні науки, 1(57), 70-77. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-1-57-70-77