ІНТЕГРАЦІЯ ЕКСПРЕСИВНОГО СИНТАКСИСУ В МЕТОДИ НАВЧАННЯ ГРАМАТИКИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-СЛОВЕСНИКІВ: ТЕОРЕТИКО-ПРИКЛАДНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-1-57-104-109

Ключові слова:

граматична компетентність, експресивний синтаксис, мовні навички, інновації, українська мова, професійне навчання, методика навчання

Анотація

У статті розглянуто інтеграцію експресивного синтаксису в методи навчання граматики української мови для майбутніх учителів-словесників. Відзначено, що впровадження засобів експресивного синтаксису в методи навчання сприяє ґрунтовному формуванню граматичної компетентності майбутніх вчителів української мови. Встановлено, що експресивний синтаксис, інтегрований у різні методи навчання (усний виклад матеріалу (пояснювально-ілюстративний); бесіда викладача зі студентами (евристичний); спостереження над мовою (проблемний); робота з підручником (репродуктивний); метод вправ (частково пошуковий); дослідницький (формувальний)), дозволяє забезпечити цілісний підхід до засвоєння граматики та розвиток мовлення. Обґрунтовано теоретичні основи та практичні підходи до інтеграції експресивного синтаксису, які дозволяють структурувати та систематизувати знання здобувачів, оптимізувати навчальний процес та підвищити результативність викладання української мови. Проаналізовані методи навчання граматики української мови з інтеграцією експресивного синтаксису демонструють ефективність розвитку критичного аналізу, мовних навичок та усвідомленого використання стилістично забарвлених мовних засобів у професійній діяльності.

Завантаження

Опубліковано

2025-04-30

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Як цитувати

ІНТЕГРАЦІЯ ЕКСПРЕСИВНОГО СИНТАКСИСУ В МЕТОДИ НАВЧАННЯ ГРАМАТИКИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-СЛОВЕСНИКІВ: ТЕОРЕТИКО-ПРИКЛАДНИЙ АСПЕКТ. (2025). Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія: Педагогічні науки, 1(57), 104-109. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2025-1-57-104-109