МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ В ДОСЛІДЖЕННІ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ІНІЦІАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-79-90Ключові слова:
student-centered focus of the educational process, cognitive initiative, development of cognitive initiative, future preschool teacher, research methodologyАнотація
У дослідженні зазначено, що студентоцентрована спрямованість освітнього процесу не лише сприяє розвитку пізнавальної ініціативності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, але й формує всебічно розвинених і самостійних особистостей, готових до постійного навчання та професійного зростання. Встановлено, що пізнавальна ініціативність – це здатність і бажання студента активно шукати знання, ставити питання, досліджувати нові ідеї та самостійно вирішувати проблеми. Проведений аналіз дозволяє стверджувати, що методологічні підходи розуміються як взаємопов’язана сукупність ідей, принципів, основних положень і методів здійснення педагогічної діяльності. У статті проведено аналіз методологічних підходів до розвитку пізнавальної ініціативності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти засобами інформаційно-комунікаційних технологій (системний, інтегративний, компетентнісний, діяльнісний).