СУЧАСНИЙ СТАН ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ОСВІТНІЙ ТЕОРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-10-19Ключові слова:
підготовка, професійно-педагогічна освіта, педагоги професійного навчання, інновація, інноваційна педагогічна діяльність, інноваційна компетентність, цифровізація освітиАнотація
Стаття репрезентує сучасний стан підготовки майбутніх педагогів професійного навчання до інноваційної педагогічної діяльності в освітній теорії. Закцентовано увагу на тому, що на етапі розвитку педагогічної науки та запитів споживачів системи професійної освіти виникає необхідність запровадження інновацій, заснованих на реалізації принципів компетентнісного підходу. Здійснено аналіз поглядів науковців на тлумачення понять «інновація», «інноваційність», «інноваційна діяльність», «інноваційна педагогічна діяльність». На основі теоретичного аналізу праць учених диференційовано види педагогічних інновацій, пов'язаних із: застосуванням цифрових технологій; організацією діяльності в закладі освіти та в процесі навчання; вибором методики викладання; розвитком особистості здобувачів освіти, та подано узагальнену схематичну модель педагогічних інновацій. Представлено власне тлумачення дефініції «інноваційна педагогічна діяльність» та визначено структуру підготовки майбутніх педагогів професійного навчання до означеної діяльності.