ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ДЛЯ ПРОФІЛАКТИКИ АКАДЕМІЧНОЇ НЕДОБРОЧЕСНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-26-38Ключові слова:
академічна доброчесність, профілактика академічної недоброчесності, формування моральних цінностей, педагогічна профілактика академічної недоброчесності, індивідуальні, соціальні (загальнолюдські), професійно зумовлені та корпоративні моральні цінностіАнотація
Метою статті є аналіз особливостей формування моральних цінностей у здобувачів освіти для профілактики академічної недоброчесності. Визначено, що академічна доброчесність – це дотримання моральних та етичних принципів у освітній та дослідницької діяльності. Встановлено та обґрунтовано, що профілактика академічної недоброчесності – це комплекс заходів, спрямованих на запобігання порушенням академічної етики серед здобувачів освіти, викладачів та науковців. Розкрито сутність поняття «педагогічна профілактика академічної недоброчесності». Проаналізовано правові, економічні, технічні, соціальні та психолого-педагогічні заходи профілактики академічної недоброчесності. Визначено чотири групи моральних цінностей, що сприятимуть профілактиці академічної недоброчесності: індивідуальні, соціальні (загальнолюдські), професійно зумовлені та корпоративні.