СТАНОВЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРАХ ФАРМАКОЛОГІЇ В МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ (ПОЧАТОК ХX ст. – 1940 рр.)
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-193-201Ключові слова:
освіта, медичні заклади вищої освіти, педагогічний процес, фармакологічна підготовка лікарів, професорсько-викладацький складАнотація
У статті окреслено зародження і узагальнення провідних тенденцій, змісту, організаційно-педагогічне становлення та надбання фармакологічної підготовки майбутніх лікарів у медичних ЗВО України початку ХX ст. – 1940 рр. Проаналізовано розвиток кафедр фармакології, формування їх науково-педагогічного складу та педагогічного процесу. Розглянуті основні зміни навчальних планів, показані позитивні й негативні тенденції педагогічного процесу. Показано, що медичні факультети в університетах підняли освітній процес на вищий рівень і відбувалося поєднання фундаментальних наукових досліджень з найкращими педагогічними і науковими кадрами. Основними організаційними формами навчання залишались лекції, практичні й семінарські заняття. Відмічалась різноманітність лекційного матеріалу, поглиблення його змісту й практична орієнтованість. Сформувалися потужна Харківська і Київська школи фармакологів, які поповнювали кадрами інші ЗВО.