РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-147-153Ключові слова:
початкова школа, молодші школярі, дистанційне навчання, критичне мислення, інформатикаАнотація
У статті окреслено основні педагогічні підходи до формування критичного мислення в молодших школярів на уроках інформатики. Підкреслено, що впровадження технології критичного мислення закладає підґрунтя для покращення процесу засвоєння знань у майбутньому, адже інтерактивна сторона методик спрямована не на запам'ятовування, а на усвідомлення процесу пізнання навколишнього світу, на постановку проблеми та пошуки її вирішення. Визначено, що для того, щоб дати дітям можливість активно працювати з отриманими знаннями, варто побудувати урок у три етапи. Перший етап – це виклик (спонукання), учні мають можливість, використовуючи набуті знання, робити прогнози, самостійно визначати цілі пізнавальної діяльності. Другий етап – осмислення (пошук відповідей), пошук відповідей на питання, поставлені на початку уроку. Третій етап – рефлексія. Урок є одночасно і процесом навчання, і вивченням процесу навчання самими учнями. Запропоновано методи формування критичного мислення в молодших школярів на уроках інформатики, а саме: «Кошик ідей», «Дерево припущень», «Ромашка Блума», «Шість капелюхів».