РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

  • Андрій Литвинов Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0002-7914-9857
  • Галина Непомняща Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0002-5148-2105

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-147-153

Ключові слова:

початкова школа, молодші школярі, дистанційне навчання, критичне мислення, інформатика

Анотація

У статті окреслено основні педагогічні підходи до формування критичного мислення в молодших школярів на уроках інформатики. Підкреслено, що впровадження технології критичного мислення закладає підґрунтя для покращення процесу засвоєння знань у майбутньому, адже інтерактивна сторона методик спрямована не на запам'ятовування, а на усвідомлення процесу пізнання навколишнього світу, на постановку проблеми та пошуки її вирішення. Визначено, що для того, щоб дати дітям можливість активно працювати з отриманими знаннями, варто побудувати урок у три етапи. Перший етап – це виклик (спонукання), учні мають можливість, використовуючи набуті знання, робити прогнози, самостійно визначати цілі пізнавальної діяльності. Другий етап – осмислення (пошук відповідей), пошук відповідей на питання, поставлені на початку уроку. Третій етап – рефлексія. Урок є одночасно і процесом навчання, і вивченням процесу навчання самими учнями. Запропоновано методи формування критичного мислення в молодших школярів на уроках інформатики, а саме: «Кошик ідей», «Дерево припущень», «Ромашка Блума», «Шість капелюхів».

Завантаження

Опубліковано

2024-10-17

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ

Як цитувати

РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ. (2024). Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, 2(55). https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-147-153