ФОРМУВАННЯ ОРФОГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Кухарчук Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0002-2854-1429
  • Любов Лучкіна-Загородня Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка Автор https://orcid.org/0000-0003-4661-0392

DOI:

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-141-147

Ключові слова:

компетентнісний підхід, компетентність, орфографічна компетентність, орфографія, орфограма, орфографічне правило, орфографічна помилка

Анотація

У статті досліджено особливості формування орфографічної компетентності у здобувачів освіти. Розкрито сутність понять «компетентність», «орфографічна компетентність», «орфографія», «орфограма», «орфографічне правило», «орфографічна помилка». Визначено структуру та зміст орфографічної компетентності, що охоплює такі компоненти: когнітивний (знання орфографічної термінології, уміння оперувати вивченою орфограмою); діяльнісно[1]практичний (оволодіння вміннями передавати повідомлення на письмі відповідно до орфографічних норм української мови); особистісний (здійснювати самоконтроль та самооцінку наявних знань). Охарактеризовано методичні засади формування орфографічної компетентності, зокрема визначено основні підходи (контекстуальний, урахування індивідуальних та вікових особливостей школярів), принципи (вивчення орфографії в тісному зв’язку з вивченням фонетики, морфеміки, морфології та синтаксису; зіставлення різних явищ; структурно-семантичний принцип (опора на знання будови та морфем у слові)); методи (пояснювально-ілюстративний, репродуктивний; продуктивний метод (дослідницький, творчий)), систему вправ (правилоорієнтовані, творчі й комплексні).

Завантаження

Опубліковано

2024-10-17

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ

Як цитувати

ФОРМУВАННЯ ОРФОГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ. (2024). Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, 2(55). https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-141-147